Jak na to: Diorama efekt louží (AK Interactive)
V následujícím videu se společně podíváme na tvorbu louží či obecně špinavé, stojaté vody, kdy autor videa doplňuje scénu z jednoho z našich dalších návodů, konkrétně návodu na tvorbu vlhké zeminy. Tento efekt lze použít pro celou plejádu situací a scenérií imitujících prostředí bažin, bahna a podobných, vlhkých prostředí.
Produkt je vhodné nanášet ve vrstvách, abychom dosáhli maximálně uspokojivých výsledků. Vzhledem k tomu, že produkt je na akrylové bázi, lze ho dle potřeby ředit vodou.
Co budeme potřebovat:
1. Puddles - 60ml (Acrylic)
2. Štětec
3. Barvy dle výběru
4. Ostrý nástroj, jehlu či špendlík
Nejprve ze všeho naneseme produkt štětcem do prohlubní, kde chceme, aby se objevil efekt vlhkosti či přímo samotných louží. Produktem se snažíme nepokrýt celou plochu scény, abychom dali vzniknout kontrastu mezi vlhkým a suchým povrchem. Po aplikaci první vrstvy necháme produkt zaschnout, než k němu opět přistoupíme se štětcem.
V dalším kroku jej namícháme s libovolnými barvami, abychom imitovali efekt špinavé, usedlé vody - barvu či barvy si připravíme do palety či kalíšku a případně smícháme dle potřeby. Posléze aplikujeme samotný produkt a opět poctivě zamícháme tak, aby se barvy dobře smísily mezi sebou a zároveň se samotným produktem.
Takto připravenou směsici opět aplikujeme štětcem na potřebná místa, kdy produkt můžeme taktéž ředit vodou dle potřeby. Po aplikaci se chopíme něčeho ostrého a odstraníme vzduchové bublinky, které by kazily celkový dojem. V případě, že však tvoříte scénu obsahující bublající bažinu můžete bublinky nechat, avšak je třeba mít na paměti, že světlo a stín a samotná velikost bublin funguje v měřítku miniatur jinak, než v měřítku životní velikosti. Experimentujte dle potřeby a objevujte další možnosti, které tento produkt skýtá.
Po aplikaci nabarvené směsi necháme produkt zaschnout a opět nám nezbývá nic jiného, než se kochat pohledem na krásně zablácenou scenérii a představovat si bakteriální kultury, které tam bují.